Lite drama i mitt banala liv

För det mesta finner jag mitt liv ganska så ordinärt och händelselöst.
Det är liksom skola, måndagsquiz med tillhörande lätt berusning, slit och släp i skolan,
ångestattacker över framtiden, lite gos med pojkvännen, sammandrabbningar med roomies,
fikor med Pusjkins Puddingar, antikvariatfynd, TV-serier, pastarätter och tonvis med plugg.
Men då och då händer det något roligt; man träffar nya vänner, spontandricker alldeles för mycket vodka en onsdagskväll eller något liknande.
För några veckor skrev en lärare jag hade för tre år sedan när jag läste engelska på GU till mig på facebook.
Han beundrade mig på avstånd och blablabla. Lite läskigt, lite pinsamt, lite smickrande.
Någon dag senare bestämmer jag mig för att ta tag i mina engelskarester (jag menar, det vore ju bra om jag kom in på översättarprogrammet nu när jag kämpat arslet av mig i tre år), och ska då kontakta studievägledaren på engelska institutionen. Det visar sig att ordninare studievägledare är sjukskriven och att han är "vikare".
Så tack, men nej tack, jag tänkte att jag gör tentan och klarar jag den inte kontaktar jag ansvarig lärare för handledning. KNULLA MIG FUCKING BAKLÄNGES! Tror ni inte att det är han som är ansvarig jävla lärare?
FAN! Jaha. Så nu då. Jag kommer inte klara tentan, men jag tänker INTE kontakta honom och sitta på hans kontor och diskutera mitt underkänt som jag fått för tredje (!!) gången. Aldrig.
Jag klarar inte av att hantera sån här skit. Det är för mycket jäva Gossip Girl för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0