X

Jag har precis sagt att jag är kär. I honom. Det är första gången någon av oss säger det.
Han ler stort och lyckligt mot mig och smeker min kind. Pussar mig över hela ansiktet.
Sedan säger han: "Du är finast i världen. Du är bäst. Du är underbarast" och kramar mig så hårt att jag nästan tappar andan.

Det är inte vad jag vill höra.

Jag vänder mig om. Vi ligger sked, gosar oss närmre varandra och han korsar sina armar hårt runt omkring mig. Det är som att flyta bort i värme och trygghet. Men jag vill inte att han ska se att jag nästan gråter, gråter, för hur kan man vara med någon som påstår att han vill vara min pojkvän men knappt kan säga att han tycker om mig, och uppenbarligen är totalt oförmögen att säga att han är kär?

Så tar han ett djupt andetag och mumlar in i min rygg, så tyst att jag nästan inte hör:
"Då är vi två".
"Vadå?"
Det går en minut, kanske två.
"Jag är kär i dig med. Väldigt, väldigt kär"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0