Discopung & patriarkat

Jag har den senaste timmen typ försökt få ur mig något smart och vettigt och fint, men det blir fan antingen för smörigt och gulligulligt eller jävligt bitterfittigt, så det får bli något... annat.

Jag är inte lika fräsch som jag ser ut. Min roomie trodde att jag var nyduschad, men nej, mitt hår är blankt för att det är fett, för jag har inte duschat sedan i måndags (tror jag, kan vara söndags). Jag måste antagligen skrapa bort svetten från min kropp. Till och med jag känner att jag luktar discopung.
Jag blir sådan när jag kommer in i en tentaperiod, förutom att det inte är någon ordentlig tentaperiod som jag är inne i, utan jag skriver bara en futtig uppsats på fem sidor, om den alldeles eminenta boken som jag håller i handen.
Jag glömmer liksom bort att städa, duscha och laga mat. Förfaller ner i något slags sunk.

Förresten, läs inte den där jävla boken. Serri, jag får krupp. Den DÄR JÄVLA TOLSTOJ SKRIVER OM KVINNOR SOM OM VI BARA VORE SNIPPOR SOM MÄN KAN ANVÄNDA FÖR ATT RASTA SIG PÅ "FÖR SIN HÄLSAS SKULL"!
Den skrevs för 120 år sedan, och det är fan fortfarande samma argument som används när män ger sig på kvinnor sexuellt. Lite typ: "Jomen, du vet, jag hade ju inte runkat sedan i torsdags, så jag var ju på väg att få blueballs vettu, och där gick hon med kort kjol.."
Så långt har vi kommit (ingenstans alls alltså). FAN VAD JAG BLIR UPPRÖRD. Det är inte bra för min sköra hälsa. Har varit stress-sjuk i en vecka. FAN. JÄVLA PATRIARKAT!

Okej. Nu lägger vi ner det här och lugnar ner oss med lite skräp-TV och infyllande av visumpapper.
Ja, VISUMPAPPER. Jag ska ut och resa. Långt bort. Långt, långt bort. Till ett exotiskt land.


OHH... Cliffhanger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0